Vahest on ka nii et öösel ei saa korralikult magada ... mõtled kuidas sellega ükskord ühelepoole saada, see võiks juhtuda juba järgmine kord ...Siiber 40 euro eest lõbusõitudel käimisest, mõttetust aja, närvide ja raha tuulde loopimisest.
Eksamineerijad samuti inimesed ja neil nagu ka meil pole kõik päevad vennad, kõik oleneb ka nende tujust - see on kindlasti mõjutav faktor eduka sõidueksami läbimisel.
Tean ühtjagu mõndagi inimest kes on endale juhiload ostnud aga see aeg jääb kaugesse minevikku, nüüdsel ajastul liigne bürokraatia ning jälgimisühiskond on selle võimaluse ammu välja suretanud, ARK on juba ammu muutunud äriks mis täidab riigikassat lüpstes tavakodanikke ning mitte enam ei ole ta riiklik asutus nagu ta olema peaks. Süüdistused eksamiturismis ja lihtsalt eksamile tulevatest "proovijatest" on väga nõrk argument, ARK-i enda loodud süsteem toodab sellised ohvreid aja möödudes üha enam juurde.
Eesti rekord pidi olema ARK-i andmetel aastast 2014 kuni tänase päevani kus isik on sõidueksamil käinud juba 46 korda aga pole veel edukalt sõidueksamit sooritanud.
Aegadega on kuidas on ... 2 - 3 kuud vabalt ootamist Tallinna järjekorras kui pidevalt just Maanteeameti iseteeninduses vabade aegade tekkimist vaatamas ei käida.
Eksamiajad |
Mõningad ohutusest sõltuvat tegutsemisviisid sõidueksamil mida meeles pidada ning mida eksamineerijad kindlasti jälgivad:
TTÜ Ringristmik |
- Halva nähtavuse korral asulas (sajab lund,vihma) on lubatud ainult esimesed udutuled
- Samaliigiliste teede ristmikel peab teed andma ainult paremalt lähenevatele sõidukitele
- Ühesuunalise sõidutee vasakpööre on lubatud ainult vasakult pool tee äärest (ka ühesuunalise tee lõppetava märgi juures)
- Reguleerimata ristmikul võib võimalusel sooritada tagasipöörde
- TTÜ ringristmik: 4 väljasuunda: 1 ja 2 välja - tuleb valida välimine sõidurada enne ringristmikule sõitmist (parempoolne), 3 ja 4 välja - sisemine (vasakpoolne) sõidurada enne ringristmikule sõitmist
- Sõiduraja vahetamine nii asulas kui ka maanteel - "Enne suund sisse, veendu ümberreastumise ohutuses, veendu veelkord, kui ohutu siis vaheta rada ümberreastumiseks
- Enne sõidu alustamist tuleb kasutada suunatuld
- Sõiduraja vahetamine reguleerimata jalakäijate ülekäigurajal on keelatud
- Ühistransport tuleb kindlasti bussitaskust tagasi sõidurajale lubada kui buss on sellest märku andnud suunatulega
- Maanteel sõites on kohustuslik kasutada aeglustamiseks aeglustusrada (aeglustades alles aeglustusrajal olles!) ning kiirendamiseks kiirendusrada (kiirendada kiirendusrajal maksimum lubatud sõidukiiruseni enne ümberreastumist kõrval asuvale sõidurajale teiste liiklejatega ühinemiseks)
- Maanteel jalakäijast/mootorratturist/jalgratturist möödumisel minimaalne külgvahe peab olema vähemalt 1,5 meetrit
- Ringristmikult väljudes säilitada oma sõidurada (enne 2 realine ringristmik)
- Sõidukiirus asulasisesel teel on 50 km/h, asulas märgist kuni märgi taga oleva lähima ristmikuni, ristmiku puudumisel kuni asula lõpuni või piirangut lõpetava märgini või märgi juurde pandud tahvliga teatatud kauguseni.
Ehk siis – peale ristmiku kiirusepiirangu märki 30 km/h mõjupiirkond lõppeb ja edasi on suurim lubatud kiirus 50 km/h. - Sõidukiirus asulavälisel teel: lubatud maksimaalne sõidukiirus 90km/h, väljaspool asulat märgist kuni seda piirangut lõpetava märgini või märgi juurde pandud tahvliga teatatud kauguseni.
- Enne "anna teed" märki alati mõõdukalt ja sujuvalt aeglustada et hinnata ümbrust eriti piiratud nähtavusega kohtades
- Harjutus: Tagurdamine mööda kurvi: kindlasti reguleerida vastava tagurdamisssuuna küljepeegel nii et oleks näha osa teed ja osa auto külge paremaks manööverdamiseks.
No comments:
Post a Comment